poniedziałek, 16 lutego 2015

[01] Nigdy nie jest za późno, aby realizować swoje marzenia.


Zawsze uważałam, że marzeń nie idzie spełnić; że nasz umysł wyobraża sobie tylko niemożliwe rzeczy. Na szczęście się to zmieniło, gdyż taka myśl była jedynym z wielu powodów, które zbudowały moją depresję. Zaczęłam całkowicie inaczej o tym wszystkim rozmyślać podczas jednej z wizyt u mojego psychologa. Zdałam sobie sprawę, że marzenia nie spełniają się - marzenia się spełnia. Nie robiłam wcześniej nic w tym kierunku, zostawiałam swoje wybujałe fantazje losowi - to był błąd. Smutne jest jedyne to, że życie musiało mnie kopnąć w tyłek, abym mogła to zrozumieć. Na szczęście na takie rzeczy nigdy nie jest za późno. Zaczęłam realizować swoje marzenia.
"Marzenia zwykle się spełniają, ale nie tak i nie wtedy, kiedy tylko pragniemy." Autor: Maria Dąbrowska

Najlepiej już teraz wstać i wziąć się do realizacji swoich marzeń. Może i niektóre nie są na wyciągnięcie ręki, ale zapytaj samego siebie czy spełnienie tego celu Cię uszczęśliwi. Jestem pewna, że tak. Warto zrobić wszystko, aby poczuć się choć trochę lepiej na tym okrutnym Świecie. Rezygnacja to najgorsze co możemy w tej chwili począć. Marzenia są potrzebne, żeby wiedzieć co zrobić, aby być szczęśliwym. Fantazjujemy wtedy o tym, czego potrzebujemy w danym momencie i co sprawi, że zyskamy kolejny sens w życiu - abyśmy odnaleźli cel. Czasem właśnie takie marzenia przytrzymują człowieka przy pozytywnym myśleniu, poprzez rodzącą się nadzieję, że owe pragnienie się spełni. Nawet marzenia całkowicie nierealne (np. być nieśmiertelnym) są w pewien sposób dobre i pożyteczne, ale ważne jest to, aby mieć lekką świadomość tej fikcji. Wizualizacje na temat Świata doskonałego wprowadzają człowieka w stan ulotnego szczęścia, może czasem dowartościowania, polepszenia sytuacji psychicznej.
Marzenia dzielą się na dwie grupy:
  1. Marzenia dzienne - wyobrażenia, myśli, fantazje występujące, kiedy jesteśmy pełnej świadomości. Marzenia dzienne mogą się odnosić do przeszłości, teraźniejszości lub przyszłości.
  2. Marzenia senne - zbiór obrazów, dźwięków, emocji, myśli i innych zmysłów pojawiające się podczas snu.

6 komentarzy:

  1. Bardzo fajny i naprawde mądry wpis:)

    Będę tu wpadać cześciej ;)
    http://want-cant-must.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładny wygląd bloga. Super wpisy.
    http://lifestylowy-miszmasz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim marzeniem jest dostać się na dobre studia... mało możliwe ale jakoś tam niby do tego dążę. Drugim marzeniem jest pojechać do USA...już jestem bliska celu. I kolejnym marzeniem to mieć własnego smoka...cóż, emmm, no nigdy nie wolno się poddawać kurde!
    Bardzo fajnie napisałaś a cytat Marii Dąbrowskiej mam zamiar napisać na kartkę i jak zwykle przykleić na ścianę obok innych cytatów :)
    http://hopeflyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie piszesz:)Jeśli możesz to zajrzyj do mnie:
    http://swiatany.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja jednak wolę nie rozmyślać nad tymi marzeniami sennymi. Dziecko w wieku 19 lat? To dla mnie zdecydowanie za wcześnie xD

    Piszesz lekko i przejrzyście. A wygląd bloga (jak i jego treść właściwie) zachęcają wręcz do ponownych odwiedzin ;) Tak więc pewnie jeszcze kiedyś tu wpadnę, a w międzyczasie zapraszam do siebie na streetscoveredinblood.blogspot.com (dopiero zaczynam) Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe,bedę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, zanim pobiegniesz dalej - pozostaw po sobie komentarz. Pozwól nam porozmawiać, inaczej ten wpis zostanie zwykłym, niewyszukanym monologiem. Za każde szczere i sensowne komentarze bardzo dziękuję, natomiast napisane w celu promocji własnego bloga lub innych stron zostają natychmiastowo usunięte.
WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA

Szablon by
InginiaXoXo