poniedziałek, 2 marca 2015

[06] Szpital psychiatryczny tylko dla wariatów?


Szpital psychiatryczny. Większość ludzi uważa, że ten oddział jest tylko dla tak zwanych wariatów i ćpunów - co jest nieprawdą. Sama będę przebywać w takim ośrodku dla młodzieży i nie jestem narkomanką, która myśli tylko o morderstwach i zabijaniu niewinnych dzieci jednocześnie gwałcąc jakiegoś milionera wśród otaczających Nas prostytutek. Jestem zwyczajną, pesymistyczną siedemnastolatką, która potrzebuje kopniaka w tylną cześć ciała.


Według Wikipedii szpital psychiatryczny to miejsce terapii psychiatrycznej choroby i się całkowicie zgadzam. Myślę, że w Polsce takie oddziały nadal są demonizowane - ludzie nie chcą o tym mówić, bo boją się przyklejenia łatki wariata. Wiele osób z zaburzeniami emocjonalnymi wyrządzają sobie krzywdę, gdyż nie zgłaszają się do specjalistów dziedziny psychiatrii. Uważam, że warto o tym mówić/pisać, ponieważ większość nie zdaje sobie sprawy z tego, jak poważne potrafią by choroby psychiczne. Cywilizowane państwo ma obowiązek zapewnić każdemu warunki niezbędne dla zachowania zdrowia psychicznego, więc dlatego powstały takie poradnie.
Psychiatria - jedna z podstawowych specjalizacji medycznych, zajmująca się badaniem, zapobieganiem i leczeniem zaburzeń/chorób psychicznych. Według definicji UEMS psychiatria jest gałęzią medycyny trudniącym się badaniem i stosowaniem biopsychospołecznych zasad w etiologii, ocenie, rozpoznaniu, leczeniu, rehabilitacji i zapobieganiu umysłowym, emocjonalnym i behawioralnym zaburzeniom występującym samodzielnie lub wspólnie z innymi zaburzeniami medycznymi w ciągu całego życia człowieka.
Moja rada? Dajmy sobie pomóc. Nie trzymajmy się rękoma i nogami przy stwierdzeniu, iż to tylko chwilowa chandra. Lepiej zacząć się leczyć od początku u psychiatry, niż na kilka miesięcy trafić szpitalowi w sidła.

12 komentarzy:

  1. Zawsze myślałam że moja klasa jest integracyjna :))

    A co u mnie? Nowy wpis! ZAPRASZAM :p ---> http://iko-nka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że poruszasz takie tematy i się tego nie boisz, ale w twoim poście jest strasznie dużo formułek. Wolałabym, żebyś napisała to własnym językiem wtedy do większej ilości osób by to dotarło :) Mam nadzieję, że się nie obraziłaś, nie chciałam cię urazić...
    Pozdrawiam i zapraszam ---> http://marzentysiace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ludzie niestety wyrobili sobie takie zdanie, iż jest to miejsce tylko dla ćpunów i osób niezrównoważonych psychicznie, lecz tak jak to opisujesz nie jest to prawdą. Życzę powodzenia i pozdrawiam ;)
    http://takbezwyjscia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Tzw. psychiatryk według mnie może być ciekawym miejscem z ciekawymi ludźmi :)

    Zapraszam -> http://szkolafantazji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja znam dużo osób, które trafiły do psychiatryka i większość to osoby lekko stuknięte- cóż, może miałam pecha.
    Poniekąd zgadzam się z tym co napisałaś, ale myślę, że skoro ktoś idzie do tego szpitala to naprawdę musi już mieć DUŻY problem. Nie uważam, żeby -kolokwialnie mówiąc- "wariatkowo" było ciekawym miejscem. To "normalny" szpital, w którym są "normalni" pacjenci. A w szpitalach z reguły nie jest ciekawie.

    http://tea-and-rose.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że masz rację. Tylko, że większość ludzi uważa, że takie coś jest nam nie potrzebne, a tak często okazuje się odwrotnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mimo wszystko wolałabym, abyś ty napisała trochę więcej od siebie. Jakie są twoje przemyślenia i wnioski na ten temat.
    Cóż.. widzę tutaj wiele formułek... Wikipedia ;)
    Przypadł mi do gustu wygląd bloga :) Bardzo podoba mi się nagłówek.
    Pozdrawiam.
    http://look-on-the.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie daję do przeczytania wiele formułek, gdyż chcę coś później powiedzieć od siebie - dopiero po pobycie w takim szpitalu. Mogę dużo na ten temat rozmyślać, ale lepiej poczekać, aż sama będę mogła to przeżyć i być pewna swoim przekonaniom ;) Pozdrawiam, AnielskaMiley.

      Usuń
  8. Szpital psychiatryczny kojarzy mi się z wariatami, to taka pierwsza myśl, mimo, że wiem, że to nie tylko to i pewnie to jest mniejszość...xD

    http://trzynastywymiar1820.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. mam znajomą, która pracowała w takim szpitalu. trochę mi o tym opowiadała. między innymi o dziewczynie, która przyjaźniła się z zegarami i w jej świadomości rozmawiała z nimi.. i o masie innych osób, którzy zazwyczaj popełniły przestępstwo, lecz sąd uznał, że są niezrównoważeni psychicznie dlatego trafili do takiego miejsca. - nawet jeśli opinia o takich szpitalach jest przerysowana negatywnie to nie chciałabym tam trafić. Nie rajcują mnie kraty w oknach i drzwi bez klamek. :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. swoją drogą bardzo ciekawy blog, cieszy mnie, że ktoś porusza tematy inne niż recenzje kosmetyków lub stylizacje. Obserwuję :)

      Usuń
  10. Mi tak samo jam innym psychiatryk kojarzy się z wariatami. No dobrze, czasami zdażają się osoby które mają zaburzenia psychiczne lub coś innego. Ale oni chcą walczyć o zdrowie.
    Fajny blog. Obserwujemy? Nie wiem czy tematyka bloga Ci się spodoba, ale zapraszam i jak coś to daj znać.

    dream-of-freedom-kidnapped.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, zanim pobiegniesz dalej - pozostaw po sobie komentarz. Pozwól nam porozmawiać, inaczej ten wpis zostanie zwykłym, niewyszukanym monologiem. Za każde szczere i sensowne komentarze bardzo dziękuję, natomiast napisane w celu promocji własnego bloga lub innych stron zostają natychmiastowo usunięte.
WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA

Szablon by
InginiaXoXo